Uncategorized

Bosih nog naokrog

Bosih nog naokrog

Neudobje ima tudi svojo prijetno stran

 Še ne tako daleč nazaj smo hodili in tekali naokrog bosi. To je bilo zdravniško priporočilo za ploske noge in prijetno opravilo. Takoj po vrnitvi iz šole smo sezuli čevlje in s podplati čutili Zemljo in njene različne pojavne oblike ter včasih prebivalce: prst, blato, kamne, luže, roso, iglice, travo. Zdaj pa kot da smo svoje otroško bosonogo navdušenje pozabili. Pa vendarle je nekaj na bosonogem dotiku kože z zemljo, kamni, roso. Prijeten je, blagodejen, prizemlji nas in tudi zdravi.

 Nenavadno, znanstveniki, ki so proučevali rakave bolnike, so odkrili, da kratkotrajen stres njihovo stanje izboljša, npr. skok s padalom[i]. Tako je tudi s tekom po rosni travi brez obutve ali hojo po toplih ali segretih kamnih, hojo po ostrejših kamenčkih brez obutve ali s tankim podplatom – predstavlja kratkotrajen stres.

 Bosonoga hoja ali tek vas večinoma prisili, da stopite najprej na prste. V čevljih z ravnim podplatom ali nizko peto pa večinoma stopimo najprej na peto.

 Hoja in tek po rosni travi

Pred leti, ko sem zjutraj vstajala s takšno meglo v glavi, da se vse do desete ure pravi kavi ali čaju navkljub nisem povsem prebudila, sem v mesecih brez črke R uvedla novo budnico. Takoj zjutraj sem kakšnih pet minut tekla po rosni travi. To me je v trenutku zbudilo. Nobene kave ali čaja nisem več potrebovala, pa tudi vode z limoninim sokom ne.

 Hoja po pokošeni travi

Sveže pokošena trava prijetno, sladko diši. Precej tudi bode v podplate, a to se da omiliti, če za hojo uporabite podrsavajoč korak. Tako si omogočite masažo, ne da bi se ranili. Ob tem pa svojim možganom omogočite aromaterapijo, ki jo lahko nudi le vonj  po senu, če na travi ni bilo uporabljenih nobenih fitofarmacevtskih sredstev.

 Podobno, a vendarle drugače, je bosonog hoditi v gozdu. Tudi trava je mehka, le da se ne ugreza. V gozdu pa se tla, razen, če ni res sušno, malce ugreznejo in vam tako omilijo pristanek ter pomagajo pri treningu ohranjanja ravnotežja. Najprijetnejše so smrekove iglice, gladke in včasih malce pikajo. Potke pa so ponavadi malce vlažne.

 Hoja po kamnih

Pravzaprav se ne zavedamo, kaj smo izgubili, odkar hodimo večinoma obuti po asfaltu. Nekoč, ko smo več hodili po makadamu ali makadamskih bankinah, smo si mimogrede zmasirali podplate. Tedaj so nam bosonogo hojo po kamenčkih priporočali le zaradi ploskih nog. Ne le, da so nam topli kamenčki zmasirali podplate in vse akupresurne točke na njih, tudi segreli so nam jih. Tedaj, ko za akupresuro in refleksologijo še slišali nismo, smo tovrstno masažo opravili tako mimogrede – kar vsak popoldan.  Več ko hodimo obuti po asfaltu, prej se kaže naučiti in uporabljati omenjeni masaži.

Tisti še malo starejši od nas so morali bosi tudi v hribe – čevlji so bili le za k maši. Stvar je malce napornejša, saj so v hribih kamni ostrejši. Travnat teren ob poti pa je lahko tudi precej strm. Pomagamo si lahko s tanjšimi podplati. Nekoč sem v sposojenih, že skoraj povsem ponošenih tankopodplatnih planinskih čevljih skozi močan naliv prekrmarila kakšne štiri ure po ozki gorski poti. Tako me je pralo, da sem bila povsem premočena. Podplati so bili tako tanki, da sem čutila skoraj vsak kamenček, na katerega sem stopila. Z mojim običajnim dolgim korakom ni bilo nič, saj ponošena guma ni imela pravega oprijema. Tako sem korak primerno skrajšala in ustrezno pomnožila število pritiskov ob tla. Po prihodu v dolino, sem, do kože premočena, sedla v avto. Iz mene je tako puhtelo, da se je v avtu naredila megla. Pričakovali bi, da me bo zeblo, saj zunaj ni bilo ravno preveč toplo. Prav nasprotno – bilo mi je toplo, saj sem imela podplate zmasirane kot še nikoli. Tudi zbolela nisem – kljub večurnemu namakanju v nalivu . Seveda vam tega ni potrebno preizkusiti v deževnem vremenu, pa tudi dobro kondicijo morate imeti, ko se takšnega podviga lotite.

 Hoja ali tek po topli prsti ali mivki

Je nekaj nadvse prijetnega. Topla prst je fini prah, ki vam mehko objame stopala, ko se vam ta narahlo ugreznejo vanjo. Dotakne se vas prav nalahno; njen dotik je še najbolj podoben vetrcu, ki vam ovija stopala.

Z mivko je podobno, le malce bolj groba je. Topla mivka je izredno prijetna, tudi ko se vam stopalo pogrezne vanjo in vam nogo ovije topel pesek. Pomaga vam trenirati ohranjanje ravnotežja in mišice stopala.

 Hoja ali tek po snegu

Bosonoga hoja ali pogosteje tek po snegu je samo za pogumne in le za kratek čas. A o tem zagotovo vedo več povedati starejši ljudje, ki so zaradi pomanjkanja morali hoditi bosti kdaj tudi pozimi.

 Hoja po asfaltu

Bosi lahko hodite ali tečete tudi po asfaltu – je hrapav in precej trd. Zna biti tudi neprijetno vroč. Ne bi pa mogli reči, da je ravno zdravilen. Vas pa prisili, da stopate po sprednjem delu stopala.

 No, teren je potrebno tudi dobro izbirati, saj takih bosonogih opravil ne kaže izvajati na področjih, kjer se uporabljajo fitofarmacevtska sredstva ali je pričakovati kakšno drugo onesnaženje. Pa tudi v bližini, kjer takšna sredstva uporabljajo ali so jih nedavno uporabili tega ne kaže početi, saj snovi, ki se nahajajo  v fitofarmacevtskih sredstvih kar puhtijo v ozračje. Bosonog dotik z Zemljo, če so tla zdrava, je tudi zdravilo.

 Ogled dokumentarnega filma Dirt!, ki sta ga režirala in producirala Bill Benenson and Gene Rosow (2009), je ob tem lahko v navdih (ali pa branje knjige Dirt, the Ecstatic Skin of the Earth, Bryanta Logana).

 Kot že omenjeno,  vas bosonoga hoja ali tek pripravi, da se dotaknete tal z nožnimi prsti ali sprednjim delom stopala, kar vam ojača mišice stopalnega loka, meč in vezi okrog medenice ter kolkov; poskrbi pa tudi za manj tresljajev navzgor po hrbtenici in manjši pritisk na sklepe. Nekaj navodil o tem si lahko preberete na spletni strani dr Dana Liebermana. http://barefootrunning.fas.harvard.edu/5BarefootRunning&TrainingTips.html

 [i] http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8320310http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2743254/

Advertisements
Standard

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Odjava / Spremeni )

Connecting to %s